Siste delprosjekt på Åsebøen Stadion er nå ferdigstilt

Postet av Kopervik Idrettslag den 23. Nov 2023

Oppføringen av lagerbygget hadde ikke vært mulig uten solide bidrag fra Hereid Hus (design, bygging OG gode økonomiske rammer) og Th. Kolbeinsen (elektrisk). Her representert ved Aleksander Kvinnesland (fra venstre og fra Th. Kolbeinsen), Helge Morten Eikeskog (Styreleder KIL) og Morten Helvik (til høyre og fra Hereid Hus).

De fleste har nok allerede sett og latt seg begeistre av vårt nye lagerbygg med tilknyttede innbytterboder på Åsebøen Stadion. Nå er det endelig ferdigstilt og spillemiddelsøknad er godkjent og sendt til kommunen.

Når store prosjekter er fullført, er det alltid kjekt med en markering. Det var dermed på sin plass at vi inviterte inn de to største bidragsyterne i delprosjektet, Hereid Hus og Th. Kolbeinsen, til et aldri så lite kakelag, mandag 13. November. Etter nær to år med bygging, finregning, tilpasninger, søknadsskriving mm, kan vi endelig anse KIL i 100-prosjektene som ferdigstilte (noe etterarbeid vil det alltid være). Prosjekter i den skalaen vi nå har vært igjennom. ville ikke vært mulig uten langsiktig og nøysommelig planlegging som Styret i KIL og prosjektleder (og Æresmedlem) Kjell Åge Lie nå har brukt flere år og utallige timer på for å få realisert. Lagerbygget var altså - FORELØPIG - siste milepæl på prosjektsiden.

I tillegg må vi si litt om de svært viktige nøkkelaktørene og bidragsyterne. Hereid Hus, med vår egen Odd Ståle Grimstvedt som Daglig Leder, Morten Helvik som prosjektleder og Rafal Stawicki som tegner/designer, har lagt ned en fantastisk innsats for at vi skal kunne få et lagerbygg som både ser fantastisk bra ut, men som og er skreddersydd for våre behov og som lett gikk igjennom alle krav for spillemiddelstilskudd. Legg til at Hereid Hus har gitt oss en økonomisk pakke og løsning som til slutt ble svært gunstig og i det hele tatt gjorde siste delprosjekt gjennomførbart i 2023. Vi er svært heldig og glade for å ha en stor, solid og særdeles profesjonell støttespiller som Hereid Hus med på laget:-)

Også Th. Kolbeinsen Installasjon er viktig å nevne. Familiebedriften og vår nærmeste nabo har selvsagt håndtert alt det elektriske arbeidet på lagerbygget, men i tillegg har de vært en av våre viktigste støttespillere totalt sett i prosjekgjennomføringen. Alt av elektrisitet og belysning (til og med fiberkabler), har de enten håndtert selv eller vært med i installasjonen av. Alt fra lagerbygget, til installasjon av lyskilder på vårt nye flomlys og til parkbelysningen vi nå har på plass på både tribune og anlegget ellers. Tusen takk til hele gjengen hos Th. Kolbeinsen, med Aleksander, Odd Jarle og Hans Olav i spissen, som har vært på anlegget nesten daglig de siste 15 månedene:-) Håper og tror at vi vil se mye til dem også i framtiden, da det nok er flere ting som står på planen etterhvert.

Sluttresultatet! De fleste har nok allerede bitt seg merke i belysningen og stemningen bygget tilfører Stadion på kveldstid. Rett og slett lekkert - i all beskjedenhet!