Dommerkurs 2024

Postet av Kopervik Idrettslag den 22. Mar 2024

Vi gjennomfører nytt dommerkurs for våre ungdommer i 2011-kullet.

Datoen som er satt er torsdag 04.04.2024 - klokken 1700.

Kurset vil foregå i Storsalen på tribunebygget.

17:00 til ca 1845 3er, 5er og 7er barnefotball.

ca 1845 til 2000  9er (forutsatt at det er nok påmeldte)

Klubbdommer kan ikke være yngre enn 13 år (2011 modeller).

Husk at dem som skal være dommer i 9er må ha dømt en sesong som klubbdommer, dvs at de må være fra 14 år og eldre.

Nytt av året er at kurset ikke er obligatorisk for alle i kullet. Vi har maks 25 plasser på dette kurset og støtteapparatet for henholdsvis J2011 og G2011 melder inn sine interessenter lagsvis. Ved veldig mange interessenter, vil vi forsøke å sette opp et ekstra kurs i løpet av April måned.

Det forventes at hvert av lagene stiller med en ansvarlig voksen på kurset, for å bistå med registreringsskjema og bidra til ro og orden underveis i kurset:-)

Også i år må kursdeltakerne gjøre litt forarbeid, gjennom e-læringskurs som må være gjennomført på forhånd, i tillegg må alle deltakere ha med egen PC/tablet. De fleste har i de fleste tilfeller egen tablet som brukes på skolen, og de må bruke sin ID fra idrettsregistrering for å komme inn på kurset. Veiledning til å lage bruker på minidrett/idrettsregistrering og til e-læringskurs finnes i linkene nederst i saken.

Gå ned til Nyttige linker fra denne lenken og da ser du en lenke til Klubbdommerkurset. NFF ønsker at vi skal ta dette digitalt og man må logge seg på med egen bruker for idretten. Alle ungdommer som spiller fotball skal være registrert i dette systemet. Fint om alle tester pålogging før kurset slik at vi slipper å bruke tid på det.

Dommerinstruksjon - Norges Fotballforbund

For deltakere på 9er kurs, gjøres påmelding til dagligleder@kopervikidrettslag.no, innen

tirsdag 02.04.2024, klokken 1200.

Vel møtt og lykke til:-)