Karmøy Maraton og Løpekamp 2023

Postet av Kopervik Idrettslag den 17. Okt 2023

Karmøy Maraton avvikles lørdag 18. November, med start og målgang på Åsebøen Stadion

Årets siste store arrangementsbegivenhet på Åsebøen nærmer seg med stormskritt, lørdag 18. November arrangeres Karmøy Maraton med både startskudd og målgang på Åsebøen Stadion. Det avvikles løp innenfor distansene 10km, halvmaraton (21km) og maraton (42km), alle med start og mål på "Himabøen". Det blir også i år arrangert barneløp, 400meter, rundt løpebanen på stadion, med premiering. Startskuddet for dette går etter at langløpene er igang.

Nytt av året er at det arrangeres løpekamp for å kåre de mest utholdende fotballspillerne i distriktet. Den klubben som har de fire beste tidene sammenlagt på 10km, vinner en premie på 10 000kr. Avaldsnes, Vard-Haugesund og Torvastad er allerede påmeldt, klarer vi i Kopervik IL, som jo er på hjemmebane her, å stille et eller flere konkurransedyktige lag? Klubben får fire gratis plasser i denne konkurransen, se vedlagt invitasjon og påmeldingslink.

Håper vi klarer å stille med representanter her og oppfordrer flest mulig av våre løpeinteresserte til å melde seg på på sin foretrukne distanse:-) Viktig å poengtere at dette er en særdeles viktig dugnad for vår Fotballavdeling, der alle seniorspillere og de eldste ungdomsspillerne er forpliktet til å stille på dugnad. Fotballavdelingen får og en tildelt sum per påmeldte deltaker, så spre gjerne ordet og bidra til at flest mulig løpere melder seg på.

Vel møtt og lykke til!:-)

Påmeldingslink:

Påmelding (eqtiming.com)

Se og vedlagt info og invitasjon i pdf-vedlegget.