Fellesdugnad på Åsebøen

Postet av Kopervik Idrettslag den 8. Jun 2023

Det innkalles herved til Fellesdugnad på Åsebøen Stadion, mandag 19.06. fra klokken 1630. Seansen avsluttes med felles grilling:-)

Etter et travelt år begynner vi endelig å nærme oss mål med våre anleggsprosjekter

På Åsebøen og Karmøyhallen. En del mindre arbeider og generell opprydning etter

Entrepenører gjenstår enda. I den forbindelse ønsker Styret i Kopervik Idrettslag å børste

Støv av og reimplementere en gammel tradisjon – Fellesdugnad.

Her ønsker vi at alle våre frivillige, avdelingsstyrer, trenere/lagledere og utøvere setter av en ettermiddag (2-4 timer avhengig av oppmøte) der vi går over anlegget, reparerer, fullfører, vedlikeholder, utbedrer – og på mange måter

ferdigstiller anlegget. Jo flere som møter opp, jo raskere vil det gå, og jo mer får vi gjort.

Gevinsten er et rent, pent og driftsklart anlegg som er ekstra trivelig å besøke for både oss og utenforstående.

Gevinst nummer to, det er sosialt OG gir våre medlemmer/frivillige et enda større eierforhold til anleggene,

noe som garantert vil gi positive ringvirkninger også i det daglige.

Vi starter fra klokken 1630 av (vi vet at noen kanskje er på jobb til disse tider – vi forstår dersom noen kommer nærmere 17) og holder på til ca 2000.

Oppmøte i området Gollebu/Gamle Klubbhus. Styrets representanter har kontroll på gjøremål og ivaretar arbeidsfordeling. Avdelingsstyrer kan kontakte Daglig Leder for liste over gjøremål ved behov.

Denne dagen innstilles ALL treningsaktivitet (planlagt kampaktivitet gjennomføres etter plan), her er det alle mann til pumpene!!!

Styret innkaller og fasiliterer/organiserer, Aldermannslauget er med som kjentmenn og veiledere og vår viktigste ressurs, dere medlemmer og frivillige, er med for å få dratt det hele i land. Vi ser for oss at foreldre/lagledere/trenere i U-avdeling, Senioravdeling,

Friidrett og Allidrett (Håndballavdeling for det som skjer inne i Karmøyhallen),

samt spillere fra 13 år og opp er i segmentet av personell som vi trenger at er med og bidrar😊

Vi avslutter seansen med felles grilling ca klokken 2000, der Styret Kopervik Idrettslag stiller med enkel servering.

Da vi har noe begrenset utvalg og mengde av redskaper, ber vi om at hvert lag/kull organiserer og medbringer følgende:

Minimum 5 ansvarlige voksne til dugnadsgjennomføring (ungdom fra 13 år og opp kan delta, men ikke i stedet for de ansvarlige voksne)

2 trillebårer

2 spader (til å spa sand/fjerne ugress)

2 feiekoster

1 drill m/bitsett og fullt batteri

1 batteridrevet kantklipper

Hansker og antrekk etter eget behov (arbeidstøy anbefales)

Dersom noen lag har personer i foreldregruppen som kan utføre enkelt snekker/monteringsoppdrag, er det flott om dette meldes inn til Daglig Leder på forhånd😊 Fint om hvert lag også organiserer oppmøte via spond og melder inn antall deltakere samlet til Daglig Leder innen onsdag 14.06 klokken 1700, da med tanke på forberedelser/arbeidsfordeling og prioritering – samt bestilling av mat.

Vel møtt til en sosial, trivelig og forhåpentligvis produktiv ettermiddag i god KIL-ånd