Uttalelse fra Styret i Kopervik Idrettslag

Postet av Kopervik Idrettslag den 21. Jun 2023


Hei alle medlemmer av Kopervik Idrettslag,

 

Som de fleste nok har registrert, har vi den siste tiden hatt litt frafall på styresiden i fotballavdelingen. Dette kombinert med oppslag i H-avis i går, gjør at Styret i Kopervik Idrettslag ønsker å poengtere et par ting.

 Styret, i samarbeid med gjenværende styremedlemmer og frivillige i Fotballavdelingen, har på kort sikt løsningen klar slik at aktiviteter før sommerferien (Tine Fotballskole og Sommergøy) blir avviklet som planlagt. Videre vil det den nærmeste tiden jobbes med langsiktige løsninger for å få etablert og komplettert Fotballstyret på ny. Dette er et arbeid som vil pågå fra Styret i Kopervik Idrettslag, sammen med Valgkomiteen gjennom sommeren.

 Vi vil samtidig benytte anledningen til å fri til våre medlemmer og allerede aktive frivillige. Er det noen som kunne tenkt seg å bidra i Fotballstyret nå i en litt krevende tid (både på kort og på lang sikt), ta kontakt med Daglig Leder, Valgkomite eller Styret for melde din interesse.


 Vi vil samtidig benytte anledningen til å takke for innsatsen på dugnaden på mandag. Godt over 120 deltakere med stort og smått var tilstede og gjorde en kjempejobb på anlegget, noe som vitner om stor dugnadsånd og stort hjerte for både klubb og vårt nye anlegg.

 Det betydde mye for klubben og var fantastisk kjekt å se. Fra vårt ståsted så det ut som også dere deltakere syns det ble en trivelig ettermiddag?:-)

 

TAKK!



Fellesdugnad på Åsebøen

Postet av Kopervik Idrettslag den 8. Jun 2023


Det innkalles herved til Fellesdugnad på Åsebøen Stadion, mandag 19.06. fra klokken 1630. Seansen avsluttes med felles grilling:-)


Etter et travelt år begynner vi endelig å nærme oss mål med våre anleggsprosjekter

På Åsebøen og Karmøyhallen. En del mindre arbeider og generell opprydning etter

Entrepenører gjenstår enda. I den forbindelse ønsker Styret i Kopervik Idrettslag å børste

Støv av og reimplementere en gammel tradisjon – Fellesdugnad.

 

Her ønsker vi at alle våre frivillige, avdelingsstyrer, trenere/lagledere og utøvere setter av en ettermiddag (2-4 timer avhengig av oppmøte) der vi går over anlegget, reparerer, fullfører, vedlikeholder, utbedrer – og på mange måter

ferdigstiller anlegget. Jo flere som møter opp, jo raskere vil det gå, og jo mer får vi gjort.

Gevinsten er et rent, pent og driftsklart anlegg som er ekstra trivelig å besøke for både oss og utenforstående.

Gevinst nummer to, det er sosialt OG gir våre medlemmer/frivillige et enda større eierforhold til anleggene,

noe som garantert vil gi positive ringvirkninger også i det daglige.

Vi starter fra klokken 1630 av (vi vet at noen kanskje er på jobb til disse tider – vi forstår dersom noen kommer nærmere 17) og holder på til ca 2000.

Oppmøte i området Gollebu/Gamle Klubbhus. Styrets representanter har kontroll på gjøremål og ivaretar arbeidsfordeling. Avdelingsstyrer kan kontakte Daglig Leder for liste over gjøremål ved behov.

 

Denne dagen innstilles ALL treningsaktivitet (planlagt kampaktivitet gjennomføres etter plan), her er det alle mann til pumpene!!!

 

Styret innkaller og fasiliterer/organiserer, Aldermannslauget er med som kjentmenn og veiledere og vår viktigste ressurs, dere medlemmer og frivillige, er med for å få dratt det hele i land. Vi ser for oss at foreldre/lagledere/trenere i U-avdeling, Senioravdeling,

Friidrett og Allidrett (Håndballavdeling for det som skjer inne i Karmøyhallen), 

samt spillere fra 13 år og opp er i segmentet av personell som vi trenger at er med og bidrar😊

 

Vi avslutter seansen med felles grilling ca klokken 2000, der Styret Kopervik Idrettslag stiller med enkel servering.

 

Da vi har noe begrenset utvalg og mengde av redskaper, ber vi om at hvert lag/kull organiserer og medbringer følgende:

 

Minimum 5 ansvarlige voksne til dugnadsgjennomføring (ungdom fra 13 år og opp kan delta, men ikke i stedet for de ansvarlige voksne)

2 trillebårer

2 spader (til å spa sand/fjerne ugress)

2 feiekoster

1 drill m/bitsett og fullt batteri

1 batteridrevet kantklipper

Hansker og antrekk etter eget behov (arbeidstøy anbefales)

 

Dersom noen lag har personer i foreldregruppen som kan utføre enkelt snekker/monteringsoppdrag, er det flott om dette meldes inn til Daglig Leder på forhånd😊 Fint om hvert lag også organiserer oppmøte via spond og melder inn antall deltakere samlet til Daglig Leder innen onsdag 14.06 klokken 1700, da med tanke på forberedelser/arbeidsfordeling og prioritering – samt bestilling av mat.

 

Vel møtt til en sosial, trivelig og forhåpentligvis produktiv ettermiddag i god KIL-ånd




Siste klubbdag før sommerferien og sommercupene!

Postet av Kopervik Idrettslag den 4. Jun 2023

Sommerferie, fotballskole, sommercamp og diverse sommercuper nærmer seg med stormskritt. Hva passer da bedre enn å kjøre en siste klubbdag på MX Sport Kopervik før sommerferien?:-)

Tirsdag 06.06 åpner MX Sport Kopervik dørene for våre medlemmer igjen.

Det blir som vanlig gode tilbud hele dagen, fra klokken 1000-2000.

Det blir 30% på alt av klubbutstyr, samt 20% på alle ordinære varer. Se og vedlagt klubbkolleksjon, medlemspris oppgitt er med 20% rabatt, prisene på klubbdag er altså 30% av veiledende pris

Mangler du noe utstyr, eller noe spesielt til andre anledninger, er klubbdagen en god dag å stikke innom MX Sport Kopervik.

Spre ordet til våre medlemmer og utøvere.

Velkommen til en sporty dag og en god handel hos MX Sport Kopervik.