1 års jubileum med en fotballavdeling

Postet av Fotball Styre den 17. Feb 2022

1 års jubileum som en fotballavdeling

Nå har fotball vært en avdeling i 1 år, og det har vært travelt å samkjøre oss inn mot å bygge klubb med en fotballavdeling.

Vi går nå inn i 2022 med god giv, og vil gjerne ha flere inn i og rundt fotball i KIL. Vi ser på alle foreldre og innbyggere i Kopervik som ressurser som på en eller annen måte kan bidra i klubben, slik at vi kan utvikle oss videre.

KIL må ha foreldre på banen i og rundt fotballen. Både på trenings feltet og rundt lag/klubb for å administrere og lage trygge rammer for våre medlemmer, både barn & ungdom.

Vi bygger nå fremover en struktur med en grønn tråd fra Barn til A-lag med mer tydelig struktur på trener siden fra 13 år, og en glidende overgang fra foreldretrenere til ansatte trenere som da upartisk skal bygge videre på det gode arbeid som våre foreldre og foresatte bidrar med fra barnefotballen.

Fotballen ser også mot  de forskjellige årskull, og vil ha en dialog slik at hvert årskull har 2 personer som årskullenes person inn mot å administrere fotballen da i de forskjellige utvalg & funksjoner som klubben trenger å fylle.

Klubben trenger personer fra de minste roller til styre verv i klubben. Vi har en aktivitetsavgift i fotballen, som vi ikke vil øke så da trenger vi ressurspersoner som kan bidra. Opplæring vil bli gitt i alle roller med instrukser på hva og hvordan man skal gå fram.

KIL trenger foreldre på banen slik at vi kan bygge videre på den gode begynnelse med en fotball avdeling.

Vi ser etter:

Roller (I og rundt)

• Styreverv Fotballavdelingen
  • Barn & Ungdom Utvalg
  • Marked utvalg
  • Dugnad utvalg
  • Gla Gris Cup komite /utvalg

Funksjoner:

• Jentefotball
    • Jenteråd
    • Jentedag
  • Bane ansvarlig Karmøy hallen