ARRANGEMENTSBONANZA ALDELES!

Postet av Kopervik Idrettslag den 30. Mai 2023

Det begynner virkelig å svinge av aktivitetsnivået i Kopervik IL, og gjennom sommeren er det flusst av arrangement for våre yngste medlemmer!

ALLIDRETTENS DAG
04.06 - Åsebøen Stadion

Når allidretten takker av sesongen gjøres det med brask og bram, og der det tidligere ble avholdt en ettermiddag utenfor Stangeland Ungdomsskole er det i år flyttet til Åsebøen Stadion og gjort om til en 'helaftens' (les: 'helformiddags').
Mer enn 200 KIL-jenter og KIL-gutter i alderen 3 til 8 år har allerede meldt sin ankomst og skal delta i øvelser innen friidrett og orientering i tillegg til å spille en fotballkamp. Samtlige premieres for sin innsats gjennom året, og det blir i tillegg både kiosk, kafé og grill for publikum, som ryktes å stille i hopetall i alle aldre. Det vil definitivt være høy kjentfolkfaktor på anlegget mellom 10:00 og 14:00 denne søndagen!

TOUR OF NORWAY FOR KIDS
08.06 - Kopervik Sentrum

Joda, du leser riktig. Landets største sykkelritt kommer til Kopervik, og det blir bånn gass i både Hovedgata og Havnegata utpå ettermiddagen. Tar vi med at Kopervik Festival åpner samme kveld med blant annet Vamp og June Kommune, i tillegg til at det er "Streetfood Festival" i parken, vil det virkelig koke i Kopervik denne torsdagen!
Tour of Norway for kids er Norges desidert største sykkelritt for barn, hvor alle som starter vinner og alle får premie!
Det er gratis å delta, og alle deltagere får sin egen «kids» t-skjorte i tillegg til flotte deltagerpremier.
Rittet er åpnet for alle mellom 0 og 12 år, men man må være forhåndspåmeldt.
Påmelding og mer informasjon her: PÅMELDING TOUR OF NORWAY FOR KIDS - KOPERVIK

Mx-Sport vil ha Tour-tilbud på sykler med 30% denne dagen, ha sykkelreparatør i aksjon, og åpent også under rittet.

TINE FOTBALLSKOLE
26.06-28.06 - Åsebøen

Like etter skoleslutt er det igjen duket for TINE Fotballskole, og med flinke instruktører fra våre seniorlag, en flott gjeng på kjøkkenet og forhåpentligvis strålende sol, er det bare å glede seg!
Vi har plass til alle, og håper på godt over hundre deltagere! Fristen er 20.06.23, og påmelding gjør du her: PÅMELDING TINE FOTBALLSKOLE 2023

KIL SOMMERCAMP
26.06-30.06

Også i år samarbeider vi med Karmøy Kommune og arrangerer KIL Sommercamp, hvor det vil være aktiviteter fordelt på idrett, friluft og gaming.

GLA'GRIS CUP 2023
26.08-27.08

Tradisjonen tro inviterer vi i samarbeid med Skudenes & Aakra Sparebank til fotballfest siste helga i august, hvor det forventes godt over hundre lag til Åsebøen.

Etter noen tunge år med pandemiavlysning fikk vi i fjor kjenne litt på det igjen, men gleder oss ekstra til å kunne invitere til "Nye" Åsebøen Stadion denne gang!

Kjenner du noen som burde ta laget sitt med til Åsebøen finner de mer informasjon og påmelding her: PÅMELDING GLA'GRIS CUP 2023

KARMØY MARATON
18.11 - Åsebøen Stadion

Etter å ha passert ti år i fjor kan man trygt si at Karmøy Maraton har kommet for å bli, og som seg hør og bør blir start og målgang for både 10 km, halvmaraton og selve maraton selvsagt på Åsebøen Stadion atter en gang.

Så om du har planer om å virkelig få frem vikingen i deg, trenger et treningsmål, eller bare elsker å løpe så trenger du ikke nøle med å melde deg på: PÅMELDING KARMØY MARATON 2023

Det vil i tillegg arrangeres et barneløp for de minste, med runde rundt stadion og premiering til alle!