Årsmøte 2023 vel gjennomført

Postet av Kopervik Idrettslag den 21. Mar 2023

Årsmøte i idrettslaget ble gjennomført onsdag 15.03, med hele 35 deltakere (31 stemmeberettigede) til stede i Storsalen på nye klubbhus.

I år som i fjor ble årsmøtet gjennomført på en god og effektiv måte, kyndig og trygt ledet av Lars Sigvart Hop som ordstyrer (dette må vel etterhvert kunne omtales som en god tradisjon:-))

Møtet ble åpnet med et minutts stillhet for mangeårig styremedlem Johan Nikolai Sørensen, som gikk bort første nyttårsdag og Æresmedlem Magne Kolbeinsen som gikk bort tidlig i forrige uke.

Selve årsmøtet ble gjennomført på knappe to timer og alle som var på valg, ble innstilt til sine verv.  Styret i Kopervik Idrettslag (Hovedstyret) har og gleden av å annonsere Veronica Sletten som nytt styremedlem. En positiv og fremoverlent dame, som vi er veldig glad for å få med på laget:-)

Vi ønsker Veronica Sletten velkommen som nytt Styremedlem i klubben.

Årsmøtet ble rundet av med blomsterutdeling til våre kjære Æresmedlemmer, ordstyrer og i tillegg ble det nominert hele to nye kandidater til Æresmedlemmer i klubben. Begge ble, naturligvis, enstemmig godkjent og vedtatt utvnevnt til Æresmedlemmer for mangeårig innsats for idrettslaget. Vi gratulerer så mye til mangeårig kasserer og prosjektleder            Kjell Åge Lie, samt mangeårig bidragsyter og leder av anleggskomitè og dugnadsgjengen i Aldermannslauget, Knut Larsen <3

Utdeling av vase og blomsterbukett til nytt Æresmedlem Kjell Åge Lie (til høyre), utdeling stod Styreleder Helge Morten Eikeskog for ( i midten), mens Daglig Leder Anders Holgersen fikk æren av å være vase og blomsterbærer.

Mangeårig medlem av idrettslaget, nøkkelmedlem av anleggskomitè og leder av dugnadsgjengen i Aldermannslauget. Knut Larsen, var Æresmedlem nummer to som ble enstemmig godkjent av Årsmøte. Knut var forhindret fra å delta på Årsmøtet, men fikk og sin velfortjente utmerkelse tildelt ved en tidligere anledning.

Viktigste vedtak for våre medlemmer under Årsmøtet var at medlemskontigentene ikke ble endret på, de består på samme nivå som ifjor, noe Styret og Årsmøtet alle var enige i at var et viktig standpunkt og valg å ta, i en tid som har vært preget av høye strømpriser og generelt høy prisvekst i samfunnet. Selv i en tid hvor idrettslaget har bygget anlegg for flere titalls millioner, ønsker vi at våre medlemmer kun skal få glede og postitivt utbytte og ikke belastes ekstra. Det ble og vedtatt innført en ny kontigentkategori for mosjonister som ønsker å trene på egen hånd, utenom organisert aktivitet. Denne kategorien ble vedtatt med et årlig kontigentnivå på 600kr.

I tillegg ble det vedtatt at vi nå kan tilby start med særidretter et år tidligere enn før, allerede fra andre klasse. I tillegg ble det vedtatt å utvide Allidrettstilbudet med et år, altså ut tredje klasse.

På vegne av Hovedstyret i idrettslaget, takkes det for godt oppmøte og sedvanlig svært godt engasjement på årsmøtet.

2023 blir forhåpentligvis et veldig spennende og begivenhetsrikt år:-)