Nå smeller det!

Postet av Kopervik Idrettslag den 25. Mar 2022

Startskuddet for prosjektene våre nærmer seg.

Alle kontrakter er nå underskrevet og det er bare et tidsspørsmål før første spadetak

tas på Åsebøen stadion. En anleggsutbygging som må kunne sees på som den største utbyggingen for fotball og friidrett i nordfylket - noen gang.

Ansvarlig for grunnarbeidene blir Vassbakk & Stol. Vi forskutterer ikke en spesifikk oppstartsdato enda, men rundt månedsskiftet virker å være innen rekkevidde, umiddelbart etter at kommunen har gitt klarsignal.

Vi starter med bygging av følgende;

-Ny kunstgressbane Åsebøen Stadion

-Nytt friidrettssanlegg, med løpedekke (i KIL sine farger)

-Flomlys fotball

-Flomlys friidrett

-Lyshare

-Lagerbygg (kan bli forskjøvet noe, men såle og ringmur settes opp umiddelbart)

-Aktivitetspark/Tuftepark (I KIL sine farger)

-Støttemur og nytt gjerde ved Åsebøen Kunstgress

-Nytt kunstgressdekke på Karmøyhallen (rehabilitering/oppgradering)

KIL har som ønske og som målsetning å være en foregangsklubb når det kommer til miljøtiltak. Vi har derfor valgt å gjøre en ekstra investering for å få miljøvennlig innfyll/granulat på våre nye kunstgressbaner.

Total investering er på hele 27 millioner kroner.

FØLG MED! Vi ønsker å holde alle våre medlemmer, patrioter og støttespillere oppdaterte på framdriften i prosjektene. Vi kommer derfor til å legge ut oppdateringer med jevne mellomrom.