Validering i NIF

Postet av Kopervik Idrettslag den 13. Des 2021

I disse tider får mange av våre medlemmer sms-er og e-poster hvor man blir bedt om å validere seg på NIF sine nettsider. Forståelig nok, er mange skeptiske til å trykke på diverse ukjente linker man får tilsendt. Når det gjelder henvendelser fra NIF, er det Daglig Leder som sender ut disse gjennom KIL sitt medlemssystem. Det er viktig at man trykker på denne linken og følger anvisningene man får. Når man gjør dette, synkroniserer man medlemsskapet man har i KIL, med NIF (Norges Idrettsforbund) sine registre. Det er NIF sine registre som danner grunnlag for hvor mye støttemidler klubben får.

Per idag, har Kopervik Idrettslag 353 medlemmer som ikke har registrert sitt medlemsskap i NIF, det er fryktelig mange. Daglig Leder vil på ny sende ut anmodning om validering og håper at flest mulig som får denne, trykker på linken og følger anvisningene, snarest mulig.

Se link for utfyllende informasjon rundt validering med fødsels- og personnummer,

Bruk av fødselsnummer ved innmelding (idrettsforbundet.no)

Ved spørsmål eller behov for støtte, ta gjerne kontakt med Daglig Leder:-)