Fra de eldste til de yngste

Postet av Kopervik Idrettslag den 8. Jan 2023

Aldermannslauget har utført nok et "mirakel for ei marsipankake" i Allidrettsparken.

STYRKE SAMHOLDET I ALLIDRETTEN

Våren 2022 ble det klart at allidretten ville få muligheten til å samle samtlige kull, inkludert gymlek, på Stangeland Ungdomsskole fra høsten av og dermed muligheten for å skape enda større samhold og følelse av klubbtilhørighet også hos de aller minste.

I årsplanen er det også lagt opp til en del treninger ute i Allidrettsparken, og allidrettsstyret så derfor på mulighetene for å gjøre noe med utstyrsboden som nærmest sto til nedfalls.

Skulle de invitere allerede travle småbarnsforeldre på maledugnad, hyre inn folk til jobben, eller bare la det stå der som et gnagsår? "Før"-bildene taler i hvert fall for at noe måtte gjøres...

"ORDNES MOT EI MARSIPANKAKA!"

"Dokke kan jo hørra me Aldermannslauget', var det noen som da uttalte, og som sagt så gjort.

Noe fritt sitert svarte Aldermannslauget på den formelle henvendelsen med at de kunne se på det, hva som trengtes og hva de kunne gjøre.

Etter en befaring ble det klart at her kunne de fikse opp i ting dersom vi var villige til å stå i ei marsipankake og to.

Kort tid etter var både tak, renner, kledningsbord, vinduer, dører og lister både fikset og ferdig. De hadde vært både høyt og lavt og framme og bak.

Attpåtil hadde de skrapt ned og malt det hele i klubbens hvitfarge, slik at det eneste som nå gjenstår er å merke boden med klubbens logo, og ev. male noen detaljer grønne so prikken over i'en.

ALDERMANNSLAUGET - BARE GIR OG GIR!

Aldermannslauget har de siste årene samlet inn og gitt tilbake nærmere kr 700 000 til diverse prosjekter, samt levert et helt hinsides antall dugnadstimer.

Det nevnes blant annet tribunetak, stadionseter, traktor og hjertestarter.

IDRETTSGLEDE I ALLE GENERASJONER

Våre 3-, 4-, 5-, 6-, 7- og 8-åringer er gjerne for unge til å forstå viktigheten og verdien av dette arbeidet enda, men det viser igjen hvor viktig Kopervik Idrettslag kan være og er for byens innbyggere og våre medlemmer i alle aldre fra de helt ferske til de som nærmer seg tresifret!

Så tusen takk til aldermannslauget for sin aktivitet og samhold i den "eldre garde" og den jobben de gjør, og også tusen takk til alle som er med og lar den "yngre garde" være med i allidretten som en inngang til et forhåpentligvis langt liv i idretten.

KAKEDRØS OG SNART FULL AKTIVITET

Like før jul ble det endelig kake på gjengen under den sedvanlige kaffidrøsen på Åsebøen Stadion.

Og nå gledes det til at aktiviteten virkelig skal komme i gang igjen for fullt i 2023 både i Allidrettsparken, Stangeland Ungdomsskole, Stangaland Skole, Karmøyhallen og på Åsebøen!

Heia KIL! 💚🤍