Seks KIL-Jenter på Kretslaget!

Postet av Kopervik Idrettslag den 21. Jan 2023

Det gror godt på Åsebøen for tiden, og KILane er godt representerte når NFF Rogaland kaller inn til kretssamling på jentesiden!

Til tross for at pandemiår etterfulgt av anleggsarbeid og kapasitetsutfordringer tidvis har satt en demper på "stemningen" har det altså ikke gått ut over motivasjonen til våre ungdommer.

Når NFF Rogaland kaller inn til kretslagssamling for Jenter 13, 14 og 15 i slutten av januar så viser det godt igjen at vi har jenter som er dedikerte i treningshverdagen og som er opptatte av egen utvikling.

At de i klubbens utviklingstrapp siden 2019-20 også har hatt gode trenere i klubbhverdagen som veileder de på en strålende måte bærer også uttaket prov på.

Vi har tatt en prat med våre spillerutviklere, Lotfi Lazaare (ungdom) og Patrik Haak (barn) om de seks utvalgte spillerne:

Ane JENSEN - Meget god i duellspillet, tøff og kompromissløs midtstopper. Er også med i kretsens toppgruppe.

Natalie LIE - En typisk nr 9, scorer mål på bestilling, meget sterk og god avslutter, er nylig operert i skuldre, og har såvidt begynte opptreningen. En kommende Toppseriespiller.

Ingrid HAGA - En smart, og kreativ midtbanespiller, med fantastisk førstetouch, og meget bra fotballforståelse.

Emilie SVENDSEN - En meget god sisteskanse, som har tatt gode steg, spesielt i 1-mot-1-situasjoner.

Linnea RASMUSSEN HATFIELD - En meget offensiv midtbanespiller som har god teknikk.

- Disse jentene kommer tross deres unge alder sannsynligvis alle til å spille for klubbens damelag allerede i 2023, uttaler Lotfi Lazaare.

Også i den yngste ungdomsklassen er vi representerte, med Celina Troung som har vært en del av SPU barn 2021 og 2022. Hun blir en del av SPU ungdom i 2023.

Celina TRUONG - Teknisk spiller med god forståelse. Anvendbar både i forsvar og i ulike roller på midtbanen.

Dette gir også motivasjon til å fortsette utviklingsarbeidet i klubben, både for trenerne, spillerne selv, deres lagvenninner og den yngre garde av jentespillere som får gode rollemodeller å se opp til!

Vi gratulerer alle jentene med uttaket, ønsker lykke til og gleder oss til fortsettelsen!

For de "forvetne" nevnes det for ordens skyld at 5 av de 6 er Koperviksjenter som har gått gradene også i barnefotballen på Åsebøen. Linnea Hatfield Rasmussen kom for øvrig til KIL fra Ferkingstad i 2021.