Grunnarbeidene er igang

Postet av Kopervik Idrettslag den 5. Apr 2022

Tirsdag 05.04.2022, en merkedag i historien for Kopervik Idrettslag.

Tirsdag formiddag rullet den første anleggsmaskinen inn på Åsebøen Stadion og første "grafsetak" ble tatt. Åsebøen Stadion er nå offisielt etablert som et anleggsområde, noe den også vil være til en gang uti August.

Vi går særdeles spennende tider i møte, men må og være oppmerksomme på at det gir en del begrensninger i bevegelsesfriheten. Stadionområdet, Gamle Klubbhus og parkeringsplassen i nord, vil bli særlig trafikkert av anleggstrafikk og personell fra entrepenør. All parkering og ferdsel inne på selve stadionområdet, må nå unngås. Sykkel- og gangsti på utsiden av stadiongjerdene, mot hovedvei, anbefales brukt til normal ferdsel.

Parkering for brukere av Åsebøen Kunstgress blir primært ved Stangeland Ungdomsskole.

Det vil fra sesongsstart fotball fortsatt være høy aktivitet på minigresset. Denne aktiviteten vil normalt foregå utenom driftstid for anleggsarbeider, men det bes om at alle klubbens medlemmer og klubbens gjester, utviser aktsomhet og forsiktighet. For brukere av minigresset, kan fortsatt parkeringsplassen i nord, benyttes.Her tas første "grafsetak", som markerte startskuddet for våre anleggsprosjekter på Åsebøen Stadion. En

merkedag i Kopervik Idrettslag sin historie.

For alle brukere, både Kopervik IL sine medlemmer og lag, samt gjestende lag av Åsebøen Kunstgress, er det fra nå av ønskelig og sterkt anmodet om at parkeringsplass ved Stangeland Ungdomsskole benyttes. Dette er viktig av HMS/sikkerhetshensyn, men og i forhold til den begrensede kapasiteten vi nå vil ha i vårsesongen.

Vi takker alle våre medlemmer og gjester for forståelse og utvisning av aktsomhet i og i nærheten av anleggsområdet.

De markerte områdene ved Stangeland Ungdomsskole er nå primærparkeringsplass for brukere av Åsebøen Kunstgress, samt Idrettsparken (den grønne gressletta nederst og midt i bildet).